Съгласно Член 27 (1) на законодателството, потребителят има право на рекламация в случай на несъответствие на закупената стока с договореното/поръчаното, което е било открито след доставката.
Съгласно Член 27 (2), потребителят може да предяви рекламация, дори ако производителят или търговецът не предоставят търговска гаранция.
При замяна на стоката с друга съгласно Член 27 (3), търговецът е задължен да запази първоначалните гаранционни условия на потребителя.
Потребителят може да претендира за възстановяване на платената сума, замяна на стоката или отбиване от цената, съгласно Член 27 (4).
Рекламацията може да бъде подадена устно или писмено, като потребителят предоставя информация за предмета на рекламацията, предпочитан начин за удовлетворяване и контактни данни, както е предвидено в Член 27 (5).
При подаване на рекламация, потребителят трябва да приложи необходимите документи, включително касова бележка, фактура, протоколи или други документи, потвърждаващи несъответствието, съгласно Член 4.3.
Срокът за подаване на рекламация е до две години от доставката на стоката, но не по-късно от два месеца след установяване на несъответствието, съгласно Член 27 (7). Времето за уреждане на споразумение между продавача и потребителя прекъсва течението на срока, както посочено в Член 27 (8).
ОТКАЗ ОТ ДОГОВОР И ЗАМЯНА
Съгласно Член 24 (1), потребителят има право да се откаже от договора без посочване на причина в 14-дневен срок от приемането на стоките.
Потребителят трябва ясно да уведоми продавача за своето решение за отказ, като предостави информация за поръчката и доставката, съгласно Член 24 (2).
Върнатите стоки след отказ трябва да бъдат предадени на търговеца за сметка на потребителя в срок от 14 дни от упражняването на правото на отказ, съгласно Член 24 (5).
Търговецът има право да отложи възстановяването на плащанията до получаване на стоките обратно или представяне на доказателства за изпращане, съгласно Член 24 (6).
Потребителят няма право на отказ в определени случаи, както е посочено в Член 25 (1), като например при персонализирани продукти или стоки със защита на здравето.
В случай на връщане на употребявани или разпечатани стоки, търговецът не е задължен да възстанови цената, съгласно Член 25 (2).
Съгласно Член 26, продавачът възстановява платената сума за върнатите стоки.